Máš záujem prezentovať na cestovateľskom festivale Cestou necestou?
Si na správnom mieste! Na tejto stránke sa dozvieš, ako na to. Prosím, postupuj podľa nasledujúcich 3 krokov:
Si na správnom mieste! Na tejto stránke sa dozvieš, ako na to. Prosím, postupuj podľa nasledujúcich 3 krokov:
Na festivale dávame priestor:
Patríš medzi nich aj ty? Skvelé!
Pošli nám, prosím, výber tvojich najlepších 10-15 fotografií v plnom rozlíšení s krátkym popisom v názve súboru a tvojim menom na email: prezentujuci@cestounecestou.sk. Ak majú fotografie viac ako 20 MB, odporúčame poslať cez uschovna.sk, uschovna.cz, dropbox.com alebo inú podobnú stránku. Neposielaj nám fotografie stiahnuté zo sociálnych sietí, alebo fotografie v rozlíšení pod 3 megapixle (2048x1536px). Bez kvalitných fotiek prezentujúcich neberieme.
Príklad 1: “Babka v dome, Moskva, Rusko, Michal Knitl.jpg“
Príklad 2: “V sedle na ture okolo Ausangate, Peru, Michal Knitl.jpg“
Fotografie prosím posielajte bez diakritiky (keď sme dostali pekný názov vodopádu na Islande v ich písme z Apple počítača, náš Windows to nedával).
Fotografie vo formáte JPG. Ak máte Apple či fotíte do RAW, prosíme o bežné jednoduché JPG.
Fotografie použijeme na vytvorenie tvojho profilu na stránke festivalu, na plagátoch a propagačných materiáloch a vo fotogalérii festivalu. Nezabudni nám napísať viac o každej fotke, aby návštevníci webu vedeli, odkiaľ je a čo zobrazuje. Poslaním fotografií súhlasíš s použitím fotografií na propagačné účely festivalu.
Som na Slovensku v čase, keď nerobíte žiadnu akciu. Môžem niekde prezentovať?
Áno. Ideálne vyplň dotazník, pošli fotky a napíš hlavnému organizátorovi na miso@cestounecestou.sk, odkedy dokedy si na SR a uvidíme, čo sa s tým dá robiť. Okrem festivalu Cestou necestou máme aj ďalšie formáty, v ktorých budeme mať prezentujúcich počas celého roka. Ak bude tvoja téma zaujímavá, budeme veľmi radi, ak sa o ňu podelíš s divákmi.
Zoznam podujatí, ktoré aktuálne plánujeme, nájdeš na na našej stránke alebo na facebooku.
Podľa čoho vyberáte? Mám šancu?
Program pre festival Cestou necestou vyberá Michal Knitl, hlavný organizátor, najmä na základe zaujímavosti z jeho pohľadu ako náročného diváka a od kvality poslaných fotografií (ak ťa nepozná a pošleš dotazník bez fotiek, tak či tak ťa budeme najskôr kontaktovať, aby si poslal/a fotky a až následne ti povieme, či ťa berieme). Pravidelné prednášky v Bratislave „Cestami necestami“ organizuje Martina Jarolínová a ona vyberá prezentujúcich. Vždy máme určitú tému, a tak podľa nej vyberá vhodných prednášajúcich.
Kedy robíte výber prezentujúcich na festival?
Výber robíme zvyčajne 1-2 mesiace pred podujatím. Našim cieľom je, aby koncom septembra bol uzavretý program pre festivaly v novembri a koncom januára pre festivaly v januári. To znamená, že v tú dobu máme od prezentujúcich už všetky podklady – popis prednášky, fotky a aj odsúhlasené, že v daný deň im prezentácia vyhovuje. Neustále sa však rozširujeme a robíme podujatia po celý rok. Preto je dobré, ak vyplníš dotazník a pošleš fotky už teraz. Budeme o tebe skôr vedieť.
Vyplnil som dotazník a nikto sa mi dlho neozýva.
A poslal si aj fotky? Ak áno, tak sú dve možnosti. Buď momentálne žiadny festival nepripravujeme, alebo nám tvoja prezentacia koncepčne či kvalitou nezapadla do programu.
Ako má vyzerať prezentácia? Čo mám spomenúť?
Prezentáciu nechávame čisto na jej autorovi. Veríme, že sám prednášajúci vie, čo bolo pre neho najzaujímavejšie, najpútavejšie a zároveň aké informácie, ktoré získal, by boli pre neho pred cestou najužitočnejšie vedieť. Môžeš sa inšpirovať videámiz minulých ročníkov na na vimeu alebo na youtube.
Mám článok alebo text, ktorý by som rád publikoval/a.
Prosím pošli nám ho aspoň 1-2 týždne pred tvojou prezentáciou a radi ho zverejníme na našom webe (alebo na weboch našich partnerov kde je vysoká čítanosť) a pokiaľ súhlasíš a pošťastí sa nám, aj ako PR článok v médiách. Viacero médií si však želá unikátny článok. A tak, ak si želáš aj sám/sama seba propagovať, ideálne nám pošli 2-3 rôzne články a vtedy ich preberie viac médií.
1) Zapíš si termín festivalu do svojho kalendára. Aspoň 1-7 dní pred festivalom ťa budeme kontaktovať, aby si na na festival nezabudol (ak nezabudneme). Aj keď ta nebudeme kontaktovať, môžeš sa nájsť vo festivalom programe na webe. A čo je na webe, to platí :).
2) Technika – bude tam náš notebook (windows), projektor, plátno, zvuk z notebooku, diaľkové ovládanie. Boli by sme veľmi radi, ak budeš prezentovať z nášho notebooku, aby sme nemuseli robiť s káblami. Od roku 2022 sa budeme snažiť ísť výhradne z nášho počítača, aby sme nielen nemuseli meniť káble, ale aby sme aj prezentácie mohli nahrávať – teda, ak s tým súhlasíš. Prezentujúci, ktorí nebudú chcieť byť nahrávaní, majú nižšiu šancu, že ich dáme do programu, nakoľko chceme mať aj nový obsah pre online web.
3) Prezentáciu si dones na USB kľúči. Ak nám ju chceš poslať vopred, tak ideálne aspoň niekoľko dní vopred a over si u organizátora podujatia, či ju stiahol. Posledné roky všetky prednášky kopírujeme na mieste.
4) Skontroluj si, že všetky fotky:
– sú všetky v jednom priečinku! Prosím, žiadne hľadanie medzi priečinkami!
– či majú .jpg prípony (raz sa nám stalo, že z Apple sa vyexportovali bez prípony)
– či sú očíslované 001, 002, atď. Pokiaľ máš fotky očíslované 1, 2, 3…, tak je možné, že fotky pôjdu v poradí 1, 10, 100, 102, …. 109, 11, 110,… 19, atď… Alebo zisti, v ktorom prehliadači je možné prehliadať fotky bez toho, aby zmenili poradie.
5) Daj do prezentácie mapy! Ideálne pred každou krajinou (ak prezentuješ viac krajín) a ukáž, kadiaľ si išiel. Vieš, že aj interaktívna mapa sa dá urobiť úplne jednoducho? Pozri si návod!
6) Na posledný slajd daj fotku mapy tvojej strasy, alebo tvoju profilovku, alebo niečo, čo bude na ploche aj počas diskusie. Program, ktorý nám nahráva prezentácie, sníma obraz a čo sa deje na obrazovke.
7) Ak používať powerpoint a chcel by si mať náhľad prezentujúceho, daj nám prosím vedieť vopred. Ak nahrávame prednášku (pre budúce online prednášky, tak nahrávame čo sa deje na monitore), a tak trošku dlhšie trvá, kým to nastavíme, aby to nahrávalo rozšírenú plochu a veľkú obrazovku a nie, čo je v notebooku. Ak by nebola rozšírená, je to pre nás jednoduchšie, ale nechceme, aby si kvôli tomu na niečo zabudol.
8) Na prednášku si priprav zaujímavé príhody, o akých si človek len tak neprečíta. Nie je cieľom ukázať všetky pamiatky a hovoriť o nich. Hlavným prínosom prednášok je povedať o svojej skúsenosti, o ľuďoch ktorých stretol, o zážitkoch a svoj pohľad a zážitky. Snažíme sa priniesť ľuďom rozhľad, toleranciu, inšpirovať ich a poukázať, že cestovanie rozširuje obzory a vzdeláva. Nechceme prezentácie, kde ľudia niekoho urážajú alebo nehovoria k veci.
9) Skús si prezentáciu povedať doma, aby ste vedel, koľko trvá. Radi by sme dali každému jeho stanovený priestor a tiež divákom možnosť oddýchnuť si bez časových sklzov. 5-10 minút pred koncom prezentácie ti dáme znamenie, že sa ti čas kráti. Nechceme však, aby si si 5 minút pred koncom prezentácie uvedomil, koľko toho si ešte chcel povedať a naťahoval a naťahoval… Prosím, na hodinu maximálne 200 fotiek. Aj to môže byť veľa. Ideálne je medzi 100 a 200. Dvakrát sa nám stalo, že prišiel človek so 700 fotkami. Raz to baba preklikala, ale teda ľudia nestíhali a prednáška mala veľmi zlé hodnotenia. Druhýkrát prešiel 300-350 a zvyšok neukázal. To je lepšie riešenie, ale ideálne je si vopred doma pripraviť prednášku, nech stihnete povedať všetko.
10) Ak používaš nejaký veľmi moderný formát, ktorý nie je bežný, napíš nám, aby sme mali prehliadač. Máme 10 prehliadačov fotiek a videí, ale nesledujeme úplne najnovšie trendy, tak pre istotu (aj preto by sme mali radi prezentácie alebo filmy vopred, aby sme ich vedeli otestovať). Rátaj s tým, že v niektorých miestach festivalu NIE JE internet, a tak ak nepôjdu, tak nič nestiahneme…
11) Ak zistíš, že nemôžeš prezentovať, daj čo najskôr vedieť organizátorovi, s ktorým si písal. Náhradu nehľadaj – resp. môžeš hľadať a dať nám tip, ale o náhradnom programe rozhodujeme my.
12) Príď na festival aspoň 1-2 hodiny pred svojou prezentáciou. Ak tam nebudeš, budeme ti telefonovať.
Tešíme sa na tvoju prezentáciu.
Od jesene 2020 začíname nahrávať prezentácie, aby boli dostupné aj online. Aktuálne prezentácie nahrávame vopred a následne ich diváci vidia zo záznamu. Tým pádom sa vyhýbame technickým problémom + diváci majú niekoľko dní/týždeň čas, kedy si prezentáciu môžu pozrieť. Zároveň majú týždeň na to, aby písali prednášajúcim otázky. Ak by ste mali záujem, aby vaša prezentácia bola online, sú tu tieto možnosti:
Podmienky pre online prednášky riešime individuálne. Možnosti sú od fixného honoráru, cez % zo vstupného, alebo ročné vstupné na všetky naše podujatia online i naživo (keď budú), či kolekciu Mišových 8 ebookov, alebo Mišove turistické mapy. Je to na dohode. Verím, že sa dohodneme. Podmienky sa tiež budú líšiť od toho, či bude prednáška ponúkaná divákom samostatne, alebo ako súčasť napr. online festivalu s 30 ďalšími prednáškami.
Plánujeme aj nahrávať prezentácie na budúcich podujatiach, ak s tým prezentujúci budú súhlasiť.
Ak máte záujem, kontaktujte nás na info@cestounecestou.sk a ak ste ešte nevyplnili, prosím, vyplňte formulár pre prednášajúcich, aby sme vedeli viac o vašej prednášky a mali aspoň pár fotiek a videli ich kvalitu. Ďakujeme