Chceš pracovať v treťom sektore? Si k tomu bližšie ako si myslíš. Výška odmeny pri organizovaní podujatí však závisí jedine od Tvojej šikovnosti. T.j. ak organizuješ podujatie, tak podľa toho, koľko príde platiacich divákov. Percento, ktoré ponúkame, považujeme za veľmi slušné. Fixný plat neponúkame. Spočiatku to môžeš mať ako dobrovoľnícku činnosť či malý vedľajší príjem. A keď sa ti to bude páčiť a budeme všetci vidieť, že ti to ide, sám uvidíš, či by ti to pokrylo tvoje životné potreby.
Voľné platené pozície
Základné informácie pre všetky pozície:
- nezávislosť času – pracovná doba je v tvojich rukách
- nezávislosť miesta – pôsobíme vo viac ako 15 mestách a môžeš si vybrať, kde budeš pôsobiť
- stretávanie sa so zaujímavými cestovateľmi – neprekvapí nás a budeme radi, ak po roku vyrazíš na cestu okolo sveta 🙂
- spôsob platby na faktúru (ideálne pre živnostníkov, alebo pre firmy)
Organizovanie podujatí na Slovensku i v Českej republike
- organizovanie podujatia od A-Z (rezervácia priestorov, tvorba programu, propagácia podujatia, uskutočnenie podujatia na mieste, reporting a záverečná správa)
- máme víziu postupne podujatia delegovať a vytvárať nové formáty podujatí (nápadov máme veľa, ale časovo to nestíhame).
- pre túto pozíciu hľadáme idealne:
- niekoho, kto už čo-to pocestoval (vie aké prezentácie môžu byť zaujímavé),
- bol na našom podujatí (nech vie o nás),
- má organizačné a komunikačné schopnosti.
- Máme napísané tutoriály doplnené tutoriál videami, počas ktorých naučíme každého záujemcu všetko, čo potrebuje vedieť, pri organizovaní podujatia. Školenia sú povinné pre každého záujemcu a každý sa naučí ako pracovať s wordpressom, google drive-om, ako posielať newslettre, ako nastavovať kampane na facebooku a mnoho ďalšieho. Každý sa niečo naučí a počas tutoriálov bude spĺňať malé jednoduché úlohy.
- Po úspešnom školení si záujemca bude môcť vybrať, v ktorom meste (podľa časovej dostupnosti a kde bude voľné a kde bude mať záujem) bude môcť robiť podujatie. Kým sa tak stane, budeme radi, ak prídete na festival ako diváci alebo dobrovoľníci, nech viete, ako to vyzerá. Prvé tri podujatia sú skúšobné podujatia (s pomocou/mentoringom hlavného organizátora alebo zaškoleného člena) a potom môže organizovať podujatia sám. Momentálne máme vyškolené 3 spoluorganizátorky a 1 spoluorganizátora.
- Pre prvé skúšobné podujatia nemusí mať záujemca živnosť alebo firmu. Ak by si si chcel to iba vyskúšať, alebo by si robil iba 1 podujatie za 3-6 mesiacov, vieme zistiť, ktorá právna forma/zmluva by bola pre to najvhodnejšia, aj bez potreby živnosti či firmy.
- Po skúšobných podujatiach sa odmena môže vyšplhať až do výšky 50-70% výťažku zo vstupného po uhradení nákladov. Fixnú mzdu a trvalý pracovný pomer neponúkame (jedine, že by si našiel finančne silného partnera alebo grant, z ktorého by to bolo pre nás trvalo udržateľné).
- Celý proces školení môžete prejsť aj za týždeň, ale môže vám to trvať aj oveľa dlhšie. Závisí koľko času tomu investujete.
- Aktuálne hľadáme niekoho, komu by sme od budúceho roka delegovali časť podujatí. Zároveň dlhodobo máme priestor pre niekoho šikovného, kto by robil podujatia v letných mesiacoch, alebo by urobil pekný veľký letný festival. Musí mať však skúsenosti. Zároveň je tu možnosť zaškolenia a zorganizovanie pár malých podujatí, ktoré by však boli pre Teba skôr zábavou a naučením sa nových vecí.
- V prípade záujmu prosím vyplňte formulár
- V roku 2023 sme urobili 131 podujatí na Slovensku. V roku 2024 bude číslo podobné (presné údaje, koľko podujatí za rok sme urobili, aj s návštenovsťou, nájdeš na stránke pre partnerov). Približne polovicu podujatí robí Mišo, druhú polovicu šiesti ďalší kolegovia (Gabo, Nika+Nana, Tomáš, Tomáš+Miška), ktorí majú aj inú prácu. Z viac ako 600 podujatí menej ako 5 podujatí bolo v strate (aj to maximálne 50 €). Keďže nám to takto pekne ide na Slovensku, plánujeme rozšírenie do Českej republiky, kde je veľký priestor na realizáciu :).
Fundraiser
Náplň práce: hľadanie partnerov pre festival. Hľadáme šikovného motivovaného fundraisera, vďaka ktorému bude náš festival rásť rýchlejšie ako strom na Kráľovej holi.
- systematická činnosť zameraná na získanie finančných a materiálnych prostriedkov alebo darov na činnosť organizácie prostredníctvom elektronickej alebo osobnej komunikácie s možnými donormi
- koordinácia s predsedom OZ Cestou necestou a koordinátorkou fundraisingu pri podávaní, realizovaní a hodnotení grantov zameraných na podporu činností OZ
- preštuduj si ponuku pre partnerov, ktorú máme na stránke
- Organizačný tím festivalu Cestou necestou venuje fundraisingu dnes menej ako 5 % svojho času. Chceme to zmeniť. Máme víziu, stratégiu, databázu možných partnerov. Potrebujeme človeka, ktorý by sa do toho riadne oprel. Človeka, vďaka ktorému sa sprofesionalizujeme a získame prostriedky, ktoré vytvoria ďalšie platené pozície v organizácii (dramaturgia, PR, odmena pre grafikov, koderov atď.), s pomocou ktorých budeme môcť zavolať inšpiratívnych svetových prezentujúcich a budeme mať kopec podporených cestovateľských expedícií ročne. Možno si to Ty :).
Cestovateľské prezentácie pre školy
Náplň práce: Zorganizovanie premietania pre študentov škôl v dejisku festivalu doobeda alebo i mimo festivalu. Taktiež organizovanie od A po Z.
Koordinátor expedičného fondu
Náplň práce: Osloviť a propagovať ideu Expedičného fondu v troch rovinách:
- hľadať dobrodruhov plánujúcich unikátne expedície, ktoré by sme mohli podporiť,
- propagovať Expedičný fond a 2%,
- hľadanie partnerov – či už materiálnych alebo finančných, ktorí by tiež prispeli do fondu, stali sa jeho partnermi a podporené expedície by získali väčšiu podporu.
25% z Expedičného fondu je určeného na administratívu. V závislosti, či by si by robil všetko, alebo ako veľmi by si sa tomu venoval, tak taká časť by bola tvoja.
Pomôcť môžeš aj tým, že o festivale povieš svojim priateľom. Zdieľať s nimi môžeš odkaz na festivalovú stránku alebo na konkrétne podujatie na facebooku.
Ďakujeme za Tvoj záujem pomôcť nám rásť.